Apex en meer - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Apex en meer - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Apex en meer

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 Februari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Hi lezers,

hier dan eindelijk weer een update geloof dat 4 februari laatste keer was. Het is nu onderhand 21februari en weer is tijd om te schrijven.

Er is veel gebeurt in de laatste weken:
Ik ben naar Apex geweest, weer een ander ski resort een stuk kleiner dan Silver Star. Wel ook een familie resort met maar een aantal liften. In totaal wel 3 maar genoeg skipistes. Daar kunnen de Oostenrijkers nog wat van leren. Hier hebben ze gemiddeld 5 pistes van 1 lift. Wat in Oostenrijk bijna anders om de werkelijkheid is. De nacht voordat we naar Apex gingen had het daar 10 Cm gesneeuwd het was apik. Skiën in powder is zwaar maar wel echt te gek super gaaf!! Je knieën en je rug gaan er pijn van doen maar je krijgt het gevoel dat je over de sneeuw zweeft. En dat gevoel is niet te beschrijven. Wat ook leuk is dat je niet veel kunt zien in sneeuw store men en het dus voorkomt dat je in bulten vast komt te zitten. Of dat je duikvluchten neemt omdat 1 van je skies in de sneeuw duikt en de ander door skied. Dan ver draai je je knie en dat kan pijn doen maar je brengt wel een lag salfo te weeg. Ik heb 1 vriendin gevonden waarmee ik vaak samen ga skiën. Zei heeft ongeveer de zelfde snelheid en techniek als wat ik heb endat skied heel fijn. We gaan dan ook elke dag dat het gaat samen op pad.

Zo hebben we een doel gemaakt dat we samen alle pistes gaan doen die er zijn. Dat betekend alle makkelijke pistes die er zijn maar ook alle extreme pistes en de bumpy trails. Op dit moment hebben we alle makkelijke (groen) de gemiddelde (blauw) allemaal gehad en zijn we begonnen aan de moeilijke (zwart) hebben we bijna allemaal gehad. En extreem (dubble zwart) daar zijn we net mee begonnen we kunnen er daar pas 1 van af strepen. Maar daarbij moet ik jullie dan ook vertellen dat extreem betekent dat ze Mega stijl zijn en heel veel bulten hebben. De gewoon zwarte zijn vaak gegroomed wat betekend dat ze geen bulten hebben en je er zonder over natedenken overheen kunt gleiden. Maar bij de bulten komt een beetje meer kijken. Je knieën gaan er van kapot en het kost veel meer energie. Het is wel een van de mooiste dingen die je kunt doen als je onder de knie hebt hoe je het kunt doen. Ik heb een privé les gehad van een bevriende instruteur en die heeft me geleerd om ze op zo een manier te nemen dat het minder pijn doet. Dat lukt me niet altijd maar het lukt steeds beter wat betekend dat ik bijna klaar ben voor de dubbele zwarte extreeme pistes.

Vandaag zijn Lena (Mijn zelfde level vriendin) op avontuu geweest. De eerste piste was all me teen raak UK raakte bijna been Klein jongetje die mij de web afsneed ik vlieg been klein bergje op on hem the ontwijken. (Het bergje waar hij op wou) val ik er van naarbeneden. Heel mijn rug vol met sneeuw.
Een uurtje later was ik Lena ineens kwijt, heel zagtjes hoorde ik Claudia alsjeblieft help. Ik naar her geluid Skien blijkt het dat ze te laat was met rem men en ze naast de piste bland was. In half een meter diepe sneeuw ze zat daar echt vast. Dus ik mijn skies uit en proberen naar haar toe te kruipen. Ging hem niet worden ik was wel so slim om mijn skies als een kruis in de sneeuw te zetten. Dus een aardige man kwam ons te hulp. Lena kon haar skies af doen en met veel hulp naar boven klimmen. Het was grappig om te zien maar wel een goede herrinering dat je niet te snel moet gaan en je op moet letten met cliffs.
We hebben het na die tijd maar rustig aan gedaan. Nog een paar pistes maar niet meer zo dicht langs de rand van een ra fijn. Een super dag dacht ik zo.

Papa en mama zijn hier vanaf morgen dus heel de week vrij gevraagd. Moet woensdag werken maar de rest van de week kan ik lekker met mam en pap op stap. Ik heb er zin in!! Zal ze is laten zien wat skiën is. En zal ze heel de berg laten zien omdat ook zij hier graag nog een keer naar terug zouden willen komen. Want ja ik zou hier graag nog is een vakantie doorbrengen alshet mogelijk is.

Ik schrijf over een week weer als ik de avontufen met mijn oude heb kunnen beleven.

Hoop dat jullie net zo veel als mij genieten van het leven!
Groetjes

  • 22 Februari 2014 - 08:48

    Elly:

    hoi claudia super veel plezier met je ouders daar. gezellig verslag je verveelt je niet zo te lezen kussss

  • 22 Februari 2014 - 09:23

    Alex:

    Veel plezier daar met mams en pap!

  • 22 Februari 2014 - 10:43

    Dirk :

    Hou je wel rekening met die oudjes met versleten knieën enzo.

  • 23 Februari 2014 - 13:55

    Marian Meewisse:

    Hoi Claudia,

    Have a nice time with your mum and dad!

    Kind regards,

    Marian.

  • 23 Februari 2014 - 17:17

    Kila:

    Hee Claudia,

    Leuk om te lezen! Heel veel plezier met je ouders en groetjes ook aan m'n oom en tante :)

    Liefs,
    Kila

  • 24 Februari 2014 - 12:09

    Marloes:

    Veel plezier samen! Geniet ervan!!

  • 26 Februari 2014 - 09:55

    Paulien Cornelissen:

    Beetje moeilijk te lezen door alle taalfouten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 23000

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: