Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Het nieuwe jaar - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Het nieuwe jaar

Door: claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

02 Januari 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Beste lezers,

Het heeft even geduurt maar schrijf nu dan toch maar weer een blog.
Er is veel gebeurd, maar het is dan ook bijna een maand geleden dat ik geschreven heb.

Het is druk nu met de kerst de werk druk is hoog geworden. Het is en blijft leuk werk maar de drukte zorgt er wel voor dat je heel moe bent na een dagje werken.

Mijn rug is een heel stuk beter. Ik ben een aantal keer naar een fisiotherapeute geweest die me de juiste oeveningen heeft gegeven. Toen ik haar in de eerste afspraak zei dat ik nog niet was wezen skien keek ze me raar aan. De volgende dag dat ik vrij was dus maar meteen gaan skien. En het is me gaaf dit skie resort. Als je op die pieste staat voel je pas echt waarvoor je hier heen gekomen bent.
Ik heb nu in totaal 4 dagn geskied. Dat klinkt weinig maar mijn werktijden zijn zo dat ik werrk als de liftn draaien. En ik werk 40 uur in de week dus dan blijven er maar weinig dagen over om echt te gaan skien. Maar als ik dan ga geniet ik eht met volle teugen.

Heb deze week dan ook eindelijk mijn skies in ontvangst mogen nemen. ze zijn echt super gaaf. Vandaag er de eerste dag op geskied en het skien er op is zo makkelijk dat ik de eerste zwarte piestes soepel kon nemen. Had nog geen zwart gedaan omdat ik me daar nog niet genoeg voor voelde. Maar met skien heb ik nu hellemaal geen last meer van mijn rug wat heerlijk is.

En ik ben heel blij dat ik vrienden met een hottub heb gevonden en dat ik daar zo afentoe gebruik van mag maken. Dat is echt heerlijk voor alle spieren die dan lekker kunnen ontspannen. En je hoofd die je dan heerlijk leeg kan makken, al lukt dat ook op de pieste.

Voor de mensen die er over nadenken om hier heen te komen. HET IS ECHT DE MOEITE WAARD!! Het is totaal anders dan Oostenrijk dat moet ik toegeven. Maar het is zo heerlijk rustig op de pistes en bij de lift dat je het gewoon wel heerlijk moet vinden. Je skied zo de lift in, je bent de enige (soms bijna) op de pieste. Je voelt je echt koning van het rijk. Het is heerlijk om weg te droomen bij het uitzicht. De tijd te nemen om alles tot je door te laten dringen. Ik heb geprobeerd er foto's van te maken. Maar dat zegt niet veel het gevoel moet je zelf beleven.

Voor de lezers die zich afvragen wat voor werrk ik hier doe: Ik werk in de ski school sta daar achter de ballie en verkoop de ski en snow board lesen. Ik zorg er dus eigenlijk voor dat de instructeurs zo veel mogelijk werk hebben. Dat is soms wel stres vol, als er bijvoorbeeld een instructeur niet komt opdagen, de klanten vinden dat ze niet genoeg geleerd hebben. De gasten geboekt hebben maar je de boeking nergens kunt vinden. Of er een lange rij staat en er alleen maar moeilijke vragen beantwoord moeten worden. De klant vraagt om alles wat ze geboekt hebben om te boeken. Maarje hebt ook de momenten dat er ouders binnen komen en zo blij zijn dat hun kind zo veel geleerd heeft in die ene les. Of dat ze zo hebben genoten van die ene instructeur. Het is nit echt mijn ding maar vind het nog wel steeds leuk.

Naast werken en skien is hier genoeg anders leuks te doen. Zo is er een ijsbaan waar we met het personeel een hokky tournooi gaan doen. We hebben Tubtown waar je met rubberbanden van een ijsbaan naar beneden kunt gleiden. Er is een klim want die s avonds geopend is. Een bowlingbaan en een helleboel feestjes. Heb nog niet alles gedaan maar de feestjes gaan goed en zijn mega gezellig!

Ik ga proberen wat fotos toe te voegen.
Iedereen nog een heel gelukkig, mooi, gezellig en reislustig 2014 gewenst. Ga proberen vakker te bloggen maar als het zo blijft gaat het 1 keer in de maand blijven. Ach jullie zien de blogs vanzelf verschijnen.
Groetjes,
Uit Canada

  • 02 Januari 2014 - 10:37

    Lisette:

    lieve Claudia, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt! Wat is het een geweldige plaats waar je bent. Ik hoop dat het je zo blijft bevallen en ik wens een een heel succesvol 2014!! liefs <3

  • 02 Januari 2014 - 11:00

    Marian :

    Hi Claudia,

    A very Happy New Year!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 23037

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: