Bezoek van mijn ouders en Revelstoke - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Bezoek van mijn ouders en Revelstoke - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Bezoek van mijn ouders en Revelstoke

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

07 Maart 2014 | Canada, Silver Star Mountain

Hoi Lezers,

Vorigeweek zaterdag kwamen mijn ouders hier aan. Nadat ze een aantal dagen in Calgary hadden rond gehangen en het plaatsje Revelstoke hadden bekken kwamen ze hier in Silver Star. Ze hadden een kamer in 1 van de mooie hotels Firelight. Beetje jammer dat het receptie personeel ons ze de besproken spullen zelf lieten ophalen. Maar gelukkig weet ik waar alles is en waar ik dan ook alles kan vinden.
Dus na het inchecken en de nodige omhelsingen zijn we maar gelijk een wandeling gaan makken om alles te regelen. Gelukkig had ik het wel allemaal goed voor elkaar gemaakt en was het dan ook zo voor elkaar. En konden we rustig wat gaan eten. Na het eten skies, skieschoenen en lift tickets geregeld. Klaar voor de volgende dag.

In totaal hebben we 5 dagen heerlijk geskied. Ik ben een paar keer met mijn snowboard mee gegaan. En heb op de skies vlink wat instructies gegeven. Het skien is erg verbeterd na een aantal dagen. Het is zo een mooi gebied voor alle levels of skiers dat het voor iedereen goed te doen is. Ik heb een mooie tijd gehad met mijn ouders.
Naast skien zijn we gaan Tuben (van een 'ijs gleibaan' op een rubber band) het ging mega snel, gaan schaatsen. En als je mijn ouders goed kent weet je dat ze goede schaatsers zijn. Maar om eerlijk te zijn waren ze wat stroefjes. Niet gewend aan de schaatsen?

Het was vreemd om ze een paar dagen later weer uit te zwaaien. Maar zij op weg naar Vancouver voor een aantal dagen daar. Had ik de tijd om nog wat te rusten en te werken. Voordat ik naar Revelstoke ging.

Revelstoke is een ander resort iets veder weg. Het staat bekent voor de hoeveelheid goede zwarte pistes. Wij hadden geluk dat we er zijn gekomen want de weg na ons werd afgesloten. Er was namelijk meer dan 18 cm sneeuw gevallen en lawine gevaar. 18cm goede powder is veel en zwaar skien. Uiteindelijk hebben we dus de dubbel zwarte pistes niet gedaan en hadden we geen mooi uitzicht. Maar wel mega goede verse sneeuw.

Voor de mensen die gewend zijn in Oostenrijk te skien. Deze powder is wat skien en boarden mooi maakt en het is de moeite waard om het is te proberen. Al gaat het hoogst waarschijnlijk niet lukken om dat in de Alpen tevinden. Het is dik licht en super gaaf om overheen te zweven. Net als of je met een mes door boter snijd maar dan met je ligaam.
Je word wel extreem moe dus toen het 4 uur was waren we blij dat we weer naar de bus konden. Uitgeput en voldaan gingen we dan ook weer de bus in. Waar we tehoren kregen dat de weg pas net weer was geopend. Hij was dus echt heel de dag dicht geweest door de sneeuw val. Wij met zen alle in de bus rijden we het drop door en staan bij de eerste heling al vast. Is er een vrachtwagen voor ons gekanteld. De bus chaufeer heeft de brandweer maar gewaarschuwd die waren er gelukkig snel bij. Maar het heeft uiteindelijk nog een uur geduurd voor dat we verder konden. We moesten rustig rijden omdat het nog steeds licht sneeuwde. Dus stopte dus bus chaufeur bij een klein restaurantje dat een grote bus eigenlijk niet aankon. En stonden we ook daar een uur. Uiteindelijk hebben we 4 en half uur gedaan over een reis van 2 uur. Iedereen was uitgeput.
Daarna 2 dagen gewerkt het was extreem rustig dus niet veel uitgevreten en een extra dag vrij gekregen.
Donderdag ochtend een ski les genomen. En ja ik word een steeds beter ben bijna aangekomen in het hoogste level van skien.

Donderdag avond stond sneeuw schoen lopen met het frontdesk team op de planning. We kregen gratis huur sneeuw schoenen. sneeuw schoenen zijn een soort van tennis rakets die je onder je schoenen bind waardoor je makelijk door de sneeuw kunt lopen. Het blijft zwaar je kunt het zien als met klompen over het strand lopen.
Heb nu een mega blaar op mijn voet. Best pijnlijk maar het is niet anders. We zijn naar een klein huisje op de berg gewandeld en hebben daar gegeten en gedronken. En zijn weer terug gelopen de terug weg was ook erg zwaar. (beetje aangeschoten)

Vandaag een dagje chillen en leren. Want morgen start mijn instructeurs cours. Ja mensen ik word een ski instructeur. Het is een cursus van drie dagen en het zijn drie volledige dagen van skien. Het word super gaaf! Mijn collega's zeiden al dat ik goed genoeg skie dus als ik goe luister en doe wat de instructeur zegt haal ik het zo.

Het is weer een vlink verhaal geworden. Ik heb het dan ook nog super naar mijn zin.
Jullie horen van mij

  • 08 Maart 2014 - 11:39

    Maria :

    het was een super week, om bij jou te zijn en les van je te hebben
    je had alles perfect geregeld bedankt

  • 12 Maart 2014 - 16:28

    Hilary:

    Pleased to hear that you had such a good time while your parents were there visiting. I look forward to hearing from them about all their adventures in Canada. Hope you pass your ski instructors exam.
    Take care Love Hilary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 23051

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: