De eerste weken op de berg - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu De eerste weken op de berg - Reisverslag uit Silver Star Mountain, Canada van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

De eerste weken op de berg

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

03 December 2013 | Canada, Silver Star Mountain

Hoi Lezers,

Ik ben hier nu al bijna twee weken. De tijd vliegt als je druk bent.
Ik ben vorige week maandag begonnen met trainingen, de eerste dag was echt veel te zwaar. Maar wel erg gezellig heb een leuk team van meiden van mijn leeftijd. Een groep van 8 die samen het receptie team van de ski school formen.

Dag twee van de training was totaal anders we begonnen met een uitleg van veiligheid op de berg. Daarna kregen we vieze foto's te zien van veiligheid op de berg. Met open geschuurde vingers en dat soort onzin. Toen kregen we uitleg hoe we het beste drug moeten gebruiken. En hoe we er uit zouden zien na een aantal maanden/jaren verslaving. Heel informatief!!

Toen door naar de ticket informatie, want ja wij verkopen ook lift tickets naast onze lesen.
Ik was wel klaar naar een halfe dag maar omdat er nog tijd overwas gingen we ook nog even door met telefoontjes plegen. Lange dag dus vroeg naar bed uitgeput!
Derde dag training ging over hoe je mensen wel en niet mag aanspreken. Hoe de telefoon op te nemen en dat soort dingen. Weer een heel lange dag.

Maar dag 4 ging het egte werk beginnen. En wel in het Call Centre, het was moeilijk omdat ik nog echt niet alle producten in mijn hoofd had. En ja het blijft een andere taal die je door de telefoon moet spreken en waar je informatie moet krijgen van de persoon aan de andere kant van de lijn.
Tussendoor heb ik ook nog even een aantal nieuwe skies gekocht, nu hoef ik alleen nog maar een paar ski schoenen en stokken te kopen.

De vrijdag was ik vrij, kon ik eindelijk boodschappen doen erg fijn!!
Wel kreeg ik die zelfde dag een emailtje of ik misschien de zaterdag kon komen werken. Ik heb maar ja gezecht en dat was een goede keuze mocht super makelijk werk doen maar heb wel veel geleerd.

Nu al weer twee dagen aan het werk als echt receptioniste, heb al aardig wat lessen verkocht. Advies gegeven en mensen de weg gewezen erg leuk werk. Maar wel werk waar je moe van wordt, omdat het ten eerst in een andere taal is, ten tweede een nieuw programma om alles in te boeken, en ten derde alles gewoon nieuw is.

En ja al de biertjes tussen door helpt er ook niet echt bij, al is het wel erg gezellig en ontspannend.

Hoop dat mijn rug volgende week beter is, mijn skies binnen zijn, ik schoenen heb gekocht. Zodat ik eindelijk de berg op kan!!
Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes,

ps er zijn een boel leuke instructeurs dus ga me niet vervelen hier ;P

  • 04 December 2013 - 16:55

    Hilary:

    Dear Claudia,
    Great to be following your experiences so far. The first period of any new job is always exhausting, made particularly so when in anther country but I am sure it will all settle down soon and you can get on the slopes.
    Take care
    Love Hilary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 23022

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: