Diamond head, Hanauma bay - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Diamond head, Hanauma bay - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Diamond head, Hanauma bay

Blijf op de hoogte en volg Claudia

31 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Dinsdag er is niets te doen, er is niemand, aangewezen op mijn guidbook. En dan op naar Diamond head, een krater waar je naar boven kan wandelen (hiken). Het is niet ver weg dus neem de bus en ben binnen een uurtje op de besteming. Nou ja onder aan de berg moet eerst nog naar boven om er naar binnen te kunnen en te kunnen starten aan de tocht. Eerste verbazing is al bij het tool poortje, het kost me maar 1 dollar. En een fles water! De krater is tot stand gekomen door de vulcaan die eigenlijk heel het eiland heeft gemaakt zo als het nu is. Het is eigenlijk een berg vulcaanische as dat naar benden is gekomen en op die plek is blijven liggen. Maar dat was dan wel zo een 300.000 jaar geleden. Het word vroegerl gebruikt als vuurtoren voor de kust van Honolulu. Vroeger maar nu nog steeds. Ook het uitzicht is gebruikt, in de 1ste wereld oorlog zijn de eerste soldaten daar gaan bouwen en gaan legeren. Ze zaten beschut in de krater en konden de kust in de gaten houden. In de 2de wereld oorlog is het gebruikt om geschut op te bouwen waar je de resten nog van kunt zien. Wat wel beizonder is, is dat het nooit echt gebruikt is.
Woensdag weer zo een dag dat er niemand is die mee wil en kan. Uiteindelijk heb ik dan besloten naar Hanauma bay te gaan. Het is iets langer in de bus ongeveer 1,3 uur. En daar aangekomen merk ik dat ik daar nog 20 minuten naar boven moet lopen. Maar met mijn HPU college kaart mag ik gratis naar binnen. En kan ik dus gratis genieten van het mooie koraal en uitheemse vissen, die je ook best zonder snorkel kunt zien. Ik moet er zekker nog een keer terug gaan en een snorkel mee nemen. Het was weer een heel mooie dag. Vandaag naar school geweest voor een intro programma, blijkt dat ik verkeerd ben geinformeerd en het programma in de ochtend begon in plaats van in de middag. Ben ik te laat, maar werd ook gelijk gemeld dat ik al de informatie nog wel kan krijgen als ik zou willen. Ja lekker ben ik daar voor op school gekomen :( . Vandaag was dus iets minder maar de rest van de week was echt supper. En ik weet dat de rest wat komen gaat ook nog super gaat worden. Heb vrijdag een "BBQ" met mijn huisgenootjes, zaterdag is er een chinees feest in Waikiki en zondag ga ik met een grote groep Hiken. En oh ja volgende week mag ik naar school! xxx

  • 31 Augustus 2012 - 12:45

    Maria :

    wat is je studie toch zwaar?
    maar geniet er wel van

  • 31 Augustus 2012 - 12:45

    Maria :

    wat is je studie toch zwaar?
    maar geniet er wel van

  • 31 Augustus 2012 - 14:46

    Elly:

    wow dat klinkt druk druk druk maar wel met leuke dingen genieten!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 23068

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: