Tweede week school - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Tweede week school - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Tweede week school

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 September 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Een stuk minder stres vol! Begon de week goed met al mijn huiswerk af en heb dat zo gehouden. Maar wou jullie eerst vertellen over mijn geweldige weekend. Op zaterdag zijn we naar de club gegaan met in totaal iets van 5 of 6 meiden van het appartementen complex. We hebben een heel geslaagde avond gehad en werden de kroeg uit geveegd. De volgende ochtend met een kleine kater nog een keer naar Hanauma Bay gegaan. Dit keer met snorkel, het was te mooi om waar te zijn. Echt prachtig als je in de gelegenheid bent om te gaan snorkelen altijd doen! De meeste sullen mijn foto's op facebook al hebben gezien maar het strand is mooi het water is helder blouw. De vissen hebben echt alle kleuren die je maar kunt bedenken. Het coraal heeft mooie kleuren. En ook zwem je met recht tussen de vissen op zo een 5 centimeter afstand. Wat echt prachtig is!
School was ook leuk, 1 les viel uit omdat de lerraar een bruiloft had. En bij de andere lessen heb ik gewoon veel klasgenoten leren kennen wat ik erg leuk vind. Ze komen van over heel de wereld en ik ben de enige Nederlander in al die klassen best interesant. Vandaag Downtown Honolulu is goed bekeken en wat histrosche museums mee gepakt. Ben eerst naar ALI'IOLONI HALE (The Judiciary Building) gegaan. Waar ik gratis naar binnen mocht en het recht systeem van Hawaii een beetje heb bekeken. Ze hebben nog niet zo lang een recht systeem ergens in 1870 hebben ze pas een rechter gekregen en deze kwam van uit Amerika. Ze hebben nu dus ook het Amirikaans recht systeem met een jury enz. Ik vond het niet echt een heel interesant museu maar het was gratis. Toen ben ik naar Mission Houses Museum gegaan. En had geen zin meer in lezen dus heb de toer genomen. Wat een heel verstandige beslissing was want ik was alleen in de toer. En een heel oud super aardig vrouwtje heeft me rond geleid. Ze wist echt van alles te vertellen over de gebouwen die gemaakt zijn van coraal. Over de mensen die er rond 1820 aan kwamen (de misonarisen) en wat voor leven ze leiden. Wat voor relatie ze hadden met het koniks huis. En nog veel meer de toer zou normaal 1 uur duren maar wij zijn wel 2 uur onder weg geweest. En ik heb alles kunnen vragen wat ik maar wilde weten. Mocht helaas binnen weer geen foto's maken maar heb er wel een aantal van de buiten kant. Van de gebouwen die er al zo een 150 a 200 jaar staan. Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn kleine geschiedenis verhaaltje. En dit weekend weer genoeg leuke dingen op de plenning dus volgende keer weer een aantal mooie foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: