Dole plantation, turtel bay en een week school - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Dole plantation, turtel bay en een week school - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Dole plantation, turtel bay en een week school

Blijf op de hoogte en volg Claudia

22 September 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Vorige week zondag naar de andere kant van het eiland gegaan, samen met wat meiden van het appertementen complex. We kwamen eerst langs Dole plantation. Je weet wel waar al de anannasen en ander soort fruit van daan komt. We zijn in de tuinen geweest en hebben een heleboel over anannasen geleerd. Wisten jullie dat ze niet in een boom maar op de grond in een Hibiscus groeien? Ook heb ik daar van het lekkerste ijs op het eiland kunnen proeven. Ze maken daar namelijk soft ijs met verse anannas. Er is ook het grootse doolhof van annanas en fruit bomen. Maar we zijn daar niet ingegaan omdat we verder wouden. We waren op weg naar Turtelbay, (schildpadden bai) we hebben daar heerlijk gezwommen maar geen enkel schildpad gezien helaas. Het was er ook wel een beetje druk om echt schilpadden te zien. Maar door dat we daar heen zijn geweest hebben we wel zo een beetje heel het eiland gezien, vanuit de ramen van de bus.
Deze week op school was wel aardig zwaar, ik heb veel opdrachten en verslagen gekregen. En omdat ik 1 vak online volg moet ik elke week een toets maken. En die toetsen zijn moeilijk, het is van het vak Internationale economie en het gaat over verschillende manieren van het beschremen inport en export. Volgende week heb ik hier van een examen van de eerst 5 hoofdstukken. Ik ben benieuwd wat ik er van ga maken.
Vrijdag had ik geen zin meer om nog echt met school bezig te zijn dus heb een huisgenotje gevraagd. En we zijn naar het gratis vuurwerk gaan kijken bij het Hilton hotel. Er was eerst een Hula show wat erg leuk was. En daarna kwam er ongeveer 15 minuten vuurwerk. Het was niet echt spectaculair maar wel mooi.
Vandaag ben ik naar een optocht geweest met princessen van elk eiland. En ben naar het strand geweest en natuurlijk ben ik weer verbrand. Vanavond gaan we stappen en wat we morgen gaan doen is nog niet helemaal zekker. Maar er is een primiere van Hawaii 5 O op het strand. En waarschijnlijk gaan we daar een kijkje nemen. Misschien zien we dan nog wat steren langs komen op de roode loper.
Nog wat feitjes van Hawaii:
Het is hier nog steeds elke dag 30 graden en het koelt niet verder af dan tot 25 graden.
Het is de staat met de meeste dakloze, omdat andere staten de daklozen een enkele reis hawaii geven.
De straten worden hier elke dag gedweild.
De bus is hier altijd een half uur te laat. Er is een schema maar er komt altijd een andere bus dan dat je verwacht.
Het water van de zee is hier altijd warm.
Je kunt dit eiland rond rijden in 3 uur met de auto, maar de bus doet er 6 uur of langer over.
Het is de numer 1 vakantie besteming voor Aziaten.
Er word hier rijst gegeten voor ontbijt, lunch en diner.

• 23 September 2012 - 11:42

Maria :

leuke verslagen net of we het mee beleven !