Ik was BANG! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Ik was BANG! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Ik was BANG!

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Hoi lezers, ja ik was bang! Een aantal van jullie hebben het mee gekregen. Er was hier een Tsunami alarm. Het eerste alarm ging rond 8 uur zat te eten met een aantal van mijn huisgenoten en we hadden geen idee wat we moesten doen. Maar toen kregen er een aantal smsjes van het is een Tsunami alarm. En toen werden we GEK, weten wij veel wat we dan moeten doen. Dus wij naar buiten kijken of er iemand is die er wel verstand van heeft. Blijken er hier in het complex nog al weinig mensen te wonen die er echt verstand van hebben. Maar uiteindelijke een "Local" gevonden. En zij zei dat we gewoon rustig naar binnen moesten gaan en het nieuws moesten gaan kijken. Ook was het belangerijk een evacuatie tas klaar te zetten. Inhoud: warme kleding kaarsen of zaklantarens eten en veel water en je papieren. Wij dus alles verzamelen en boven de tv aan gezet. We zaten ongeveer met 10 meiden in huis op elkaar gepakt voor de buis. Het was chaos op straat maar we kwamen al snel achter dat wij niet in evakuatie gebied wonen. Dat was een gerust stelling we kunnen gewoon hier blijven. Alleen als het echt erg word moeten we weg.
Na ongeveer 3 a 4 uur voor de tv te hebben gezeten werd ik het al een beetje zat. Heb mijn laptop gepakt en ben op facebook gegaan. Aan de ene kant een goed idee want zo heb ik mijn ouders in kunnen lichten. Aan de andere kant geen goed idee want ik werd er alleen maar bang van. Allemaal van die berichtjes zorg dat je hoog en droog zit. En zorg dat je weg bent van het strand enz. Ik heb met mijn ouders gepraat en toen snel de laptop weer uitgezet. Wat is het eng zo net of al die mensen zo dicht bij zitten. Maar jij zit er midden in. Gelukkig was het vals alarm er was een klein golfje maar niets bijzonders. Ben dan ook voor dat het echt over was naar bed gegaan. Ik was uitgeput.

En dat was vooral omdat ik lekker was wezen wandelen in de bergen. Het was echt super mooi. Heb grote waterfallen gezien, in een bamboe bos gelopen, en zo ver naar boven gelopen dat ik de andere kant van het eiland kon zien. Het was heerlijk om even tussen alles en iedereen weg te zijn. Ik zal wat foto's toevoegen zodat jullie ook kunnen genieten.

Verder heb ik van de week een toets gedaan wat volgens mij wel redelijk goed ging. Ik krijg hem donderdag terug dus we zullen zien. Ik ben naar een hotel geweest voor school om rond te kijken hoe het is om een manager te zijn op verschillende afdelingen. Het was nog al slaap verwekkend omdat ik eigenlijk al wel weet hoe het werkt. Maar goed dat maakt niet uit, kreeg een heerlijke "Local" lunch aangeboden.

Deze week niet wezen stappen door al de chaos. Ook niet naar het strand geweest. Dat wou ik vandaag doen maar we mogen het water nog niet in dus heeft ook niet echt zin om naar het strand te gaan.
Volgende week maar weer even inhallen dus.
Mijn rooster voor volgende week:
Maandag naar school, en naar het strand, en holeween feest op school.
Dinsdag een toets maken.
Woensdag naar school en de echte Holeween in Waikiki.
Donderdag maar is uitslapen en naar school toets terug krijgen.
Vrijdag naar school en naar het strand.
En voor het weekend weet ik het nog niet. Maar plan al 4 weken achter elkaar dat ik naar Pearl harbor wil en ben nog steeds niet geweest. Moet maar is gaan niet waar?

Hoop dat het niet al te koud is in Nederland.
Bedankt voor het lezen.
Groetjes
Claudia

  • 29 Oktober 2012 - 09:19

    Wout En Inge:

    Wij vonden het ook spannend hoor Claudia we hadden het op het nieuws gehoord gelukkig dat het mee viel .
    Groetjes van Wout en Inge vanuit een inderdaad koud en nat Nederland !

  • 29 Oktober 2012 - 09:19

    Wout En Inge:

    Wij vonden het ook spannend hoor Claudia we hadden het op het nieuws gehoord gelukkig dat het mee viel .
    Groetjes van Wout en Inge vanuit een inderdaad koud en nat Nederland !

  • 29 Oktober 2012 - 09:19

    Wout En Inge:

    Wij vonden het ook spannend hoor Claudia we hadden het op het nieuws gehoord gelukkig dat het mee viel .
    Groetjes van Wout en Inge vanuit een inderdaad koud en nat Nederland !

  • 29 Oktober 2012 - 10:15

    Maria:

    gelukkig viel het mee ,weer een ervaring rijker wat te doen bij komende ramp ( rustig blijven en na denken )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 23027

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: