Thanksgiving - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Thanksgiving - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Thanksgiving

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

26 November 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Hoi lezers, bedankt voor de reacties van vorige week.
Ik heb een heel geslaagde Thanksgiving gehad. Was namelijk donderdag uitgenodigd bij een familie, ik kende ze niet maar ze waren zo gast vriendelijk en open. Dat ik me er meteen thuis voelde. En het eten was heerlijk,goed gesprek met een locale politicus kwam er gratis bij. Maar was toch wel interessant. Want wisten jullie dat er in Hawai'i in de staat een behoorlijke onevenwichtige partij groep is. Op 1 politicus na is namelijk alles Democraat. En ze zijn overall en willen Hawai'i weer alleen voor Local Hawai'ianen maken. Maar die zijn er bijna niet want bijna elke Hawai'iaan is getrouwd of was al half Chinees, Portugees of Japanner. Ook de kinderen waren wel leuk, een van de meisjes is helemaal fan van rosé en prinsessen. En nou vond ze mijn haar wel helemaal geweldig want mijn haar lijkt op dat van een prinses. Gelukkig had ik niets van rosé aan anders was ze nog erger geworden. Het was al met al een geslaagde avond.

De vrijdag avond hebben we met de meiden hier in huis zelf een Thanksgiving dinner op tafel gezet. En ja we eten er nu nog van. Het was heerlijk. Nu willen ze alleen al mijn recepten hebben, moet ik alles in het Engels vertalen. Ik vind dat voor recepten nog niet al te makkelijk kan ik je vertellen. Ik heb ze namelijk in het Nederlands niet eens op papier staan. :P Het was een top avond. Maar heb flink diep in mijn vinger gesneden wat iets minder is. Heb ze ook maar gelijk verteld dat ik met kerst niet ga koken. Oh ik moet jullie ook vertellen dat we wel met 10 meiden boodschappen zijn wezen doen. Nou dat doe ik ook nooit meer, iedereen roept en schreeuwt door elkaar. Ik had 4 verschillende boodschappenlijstjes gemaakt en nog was ik de gene die belaagd werd met vragen. Niets voor mij, volgende keer neem ik de tijd en doe ik zelf de boodschappen. Niet dat er hier een volgende keer komt.

Zaterdag ben ik naar het 2 na mooiste strand van de wereld geweest. Lanikai beach. Om gewoon even tot rust te komen had ik wel verdiend na een dag koken. En het was heerlijk, het zand was zo zacht het water was super helder en het uitzicht was prachtig! Beetje jammer van al de toeristen en dagjes mensen die het zelfde dachten als wij deden. Na Thanksgiving even uitrusten.
In het begin van de week had ik al mijn huiswerk voor die week gelukkig al af gemaakt. Maar nu het zondag is toch nog even aan de slag. Ik heb maandag namelijk een presentatie, dinsdag moet ik een presentatie inleveren die ik donderdag moet houden. En tussen door heb ik nog quiz voor te bereiden. Deze week geen toets meer, ik hoop dat ik dat volgende week ook niet heb zodat ik mijn verslagen die ik nog moet doen af kan schrijven.

Ik heb dinsdag mijn vliegticket naar 3 andere eilanden geboekt. Ik ga naar Kaui, Big island (hawai'i) en Molokai. Ik vertrek 29 December en kom 16 Januari terug. Ik ga alleen dus als iemand nog zin heeft om mee te gaan laat het even horen. Ook al zal ik genoeg mensen ontmoeten die het een leuke ervaring gaan maken.

Ik denk dat dat het wel was wat ik vorige week heb gedaan. Het was een zware week met veel koken. En veel te veel koken, maar ook met heel veel gezelligheid.

Ik hoop dat ik nog veel van deze weken in mijn leven mag mee maken. Lekker druk maar met veel complimenten en gezelligheid. En zelfs bezorgde vriendinnen geeft een goed gevoel.

Tot volgende week.

Oh weet iemand nog een leuk bedrijf die afstudeer stagiaires zoekt in de omgeving Arnhem. Voor een onderzoek dat gedaan kan worden door Bedrijfs economie studenten? Ik hoor het graag! Alles helpt want mijn eigen zoek tocht mindert steeds meer vaart. Het wil niet echt of eerlijk gezegd nog echt niet lukken om wat te vinden.

Super bedankt alvast.
Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 23042

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: