Finale week en de feesten erna - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu Finale week en de feesten erna - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Claudia Starre - WaarBenJij.nu

Finale week en de feesten erna

Door: Claudia

Blijf op de hoogte en volg Claudia

17 December 2012 | Verenigde Staten, Honolulu

Hoi lezers, waarschijnlijk vonden jullie het vorige verslag een beetje saai. Maar dat heb ja als je moet studeren voor toetsen en bezig bent met het afronden van verslagen.
Heb nu alles er op zitten, alleen nog afwachten wat de cijfers zijn. Heb een stage gevonden door middel van een super partner. Stage bij van Raam in Varseveld ga processen in kaart brengen.
Week begon maandag met een dag studeren.
Dinsdag eerst super gezellig gesprek met mama, fijn om te horen dat de bouw goed verloopt. Daarna een toets gemaakt, naar mijn idee iets te makkelijk. Is dus maar afwachten of ik het wel goed heb gemaakt. Ook het project terug gekregen natuurlijk goede cijfers. Professor wou het verslag be houden voor volgende semesters dat is volgens mij een goed teken.
Woensdag een andere toets, maar ook deze was weer veel te makkelijk. Ik wist niet wat ik had ik was al klaar binnen 15 minuten. Heb toen alles nog maar is goed doorgelezen en bekeken. Maar ja ik was echt overtuigt en klaar. Woensdag avond had ik het interview, dat was een lange dag, bijna heel de dag zitten wachten. En toen was het interview er eindelijk ik had contact met Nederland. Was heb binnen 15 minuten al weer afgelopen. Gelukkig kreeg ik later een berichtje van mijn partner dat we de stage hadden. En toen was ik natuurlijk dol gelukkig!!
Donderdag de laatste toets, pas om 5 uur s'avonds dus heel de dag een beetje probeert te leren. En dat heeft ook zijn vruchten af geworpen. Want ook deze toets was weer veel te eenvoudig. Het waren iets van 60 multipegok vragen maar was klaar in 45 minuten. Veel te snel, ook voor deze toets nog maar is afwachten wat het cijfer word.
Vrijdag heerlijk vrij van school voor 6 weken vakantie!! Hostels geboekt in de ochtend, naar school gegaan om mijn boeken terug te verkopen. Heb gelukkig nog aardig wat terug gekregen (heb ik weer meer om uit te geven). Even naar Starbucks en dan naar het strand was de bedoeling. Begint het te regenen, toen maar besloten een wandeling door Chinatown te maken. Was een goed idee heb weer een soort van cultuur shoke ondervonden. Ik zal wat foto's posten, maar ze gooide gewoon varkens uit een pickup truck om ze daar op een houten tafeltje klein te gaan snijden. De krabbetjes lagen midden in de zon zonder water langzaam dood te gaan. En ga zo maar door, wel heerlijke smooties! Vrijdag avond had ik een BBQ van een vriendin die terug naar Korea is gegaan. Was erg gezellig in het begin was ik de enige witte, gelukkig kwamen na een uurtje of 2 een aantal zweden en voelde ik me niet zo westerns meer. Was erg gezellig, na de BBQ en het cake gevecht zijn we naar onze stam kroeg gegaan Moose. Was een na het semester feest. Er was niet zo veel aan, ik weet niet maar lijkt wel of die kroegen hier alleen maar mannen aantrekken. Het is zo een wespen nest als in normale kroegen en clubs, maar dan in plaats van een gezonde mix van man en vrouw. Is het verdeeld als 80% man en 20% vrouw. En dan denken jullie natuurlijk maar dat is toch goed. Nee want er zijn geen leuke jongens/mannen hier. Het zijn allemaal van die mariniers goed lijf slecht karakter. Niets voor mij! Zijn dan ook maar op tijd naar huis gegaan en lach dan ook heerlijk op 1 oor om 2 uur. Kwam er achter dat mijn enige overgebleven kamergenote op vakantie was gegaan kon ik lekker lang slapen.
Zaterdag, heb ik lang geslapen heb een taart gebakken en ben naar het strand gegaan. Het weer wou weer niet echt mee zitten, je kunt ook hier merken dat het winter is. Je loopt nog wel in korte broek en je gaat naar het strand maar er staat een koude wind. En het regent best wel hard zo af en toe. Zaterdag avond hadden we een house warming van de meiden die twee weken geleden zijn verhuisd. Was super gezellig en ze vonden de taart echt super lekker. Was zo gezellig dat ik weer rond 2 uur thuis kwam. Kan wel wat slaap gebruiken nu :P.
Zondag/ vandaag, heb ik een heel goede vriendin geholpen te verhuizen. Ze had een auto gehuurd dus was wel te doen. Ze zij dat ze een kleine auto had gehuurd komt ze aan zetten met een dikke 4 wiel drive. Konden we wel alles snel inpakken en verhuizen en hoefde we maar 2 keer te rijden. Ze komt nu goedkoper en mooier te wonen, ben jaloers. Helaas gaat ze woensdag voor een maand naar Japan. En moet ik haar gaan missen, ik ben namelijk al vertrokken naar Nederland als zij nog in Japan zit. We hebben afgesproken dat we elkaar snel weer gaan zien. Op het vaste land van America. Mam en Pap dan weten jullie dat ook al vast ik ga volgend jaar waarschijnlijk weer naar Amercia om mijn vrienden te ontmoeten. Na dat we haar verhuist hebben zijn we naar Skars cove gegaan. Een baai waar allemaal haaien rond zwemmen we hebben er helaas geen gezien. Maar was wel spannend en mooi om er rond te zwemmen en te lopen. Na dat het weer is begon te regenen zijn we terug gereden en hebben de meiden voor mij gekookt. Het was super lekker een soort Koreaanse nuddels een Japanse curry. Ik krijg als het goed is de recepten. Maar moet natuurlijk maar hopen dat ze de ingrediënten in Nederland hebben. Dat word zoeken!!
Nu uitgeput op de bank dit verhaal schrijven. Geloof dat ik al weer een aardig verhaal heb geschreven.
Voor volgende week heb ik een heleboel plannen hoop dat ik ze allemaal waar kan maken. Maar we zullen zien het moet wel vakantie blijven ik moet niet te druk gaan doen.
Jullie horen van mij, groetjes uit Hawaii

  • 17 December 2012 - 09:42

    Maria :

    moeten op passen je wordt een wereld reiziger

  • 17 December 2012 - 21:12

    Elly:

    die kook ervaringen van jou komen goed vanpas ,daar maak je veel vrienden mee . fijn dat de vakantie nu begonnen is geniet er lekker van dikke kus

  • 20 December 2012 - 15:21

    Marian Meewisse:

    Hoi Claudia,

    I think you are doing splendidly!

    Merry Christmas and Happy New Year!

    Kind regards,

    Aunt Marian ;))

Tags: sharks cove

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Claudia

Op reis naar Hawaii, om daar lessen te volgen op Hawaii Pacific University. Volgende reis zal gaan naar Canada om daar van het ski seizoen te kunnen genieten.

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 23041

Voorgaande reizen:

18 November 2013 - 31 Maart 2014

Canada in het Winter seizoen

16 Augustus 2012 - 17 Januari 2013

Mijn eerste reis bestemming is Hawaii

Landen bezocht: